نماینده مردم دشتستان در یادداشت هفتگی خود از پیگیری مطالبات نیروهای شرکتی نفت و رایزنی جهت رونق تولید در دشتستان خبر داد.
🔹 دکتر ابراهیم رضائی در یادداشت هفتگی خود (از ۲۲ تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۴) نوشت: روز شنبه (۲۲ شهریور) در دفتر با تعدادی از مراجعهکنندگان ملاقات کردم. بعد از ظهر تا عصر و شب در جلسه فوقالعاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با موضوع تفاهم اخیر با آژانس بینالمللی انرژی اتمی بودم. وزیر امور خارجه گزارشی از فرایند و محتوای تفاهمنامه اخیر با آژانس ارائه کرد. بنده در این جلسه گفتم که هر تفاهم با آژانس اولاً باید منطبق با قانون تعلیق همکاری با آژانس (مصوب تیرماه امسال در مجلس) باشد و ثانیاً باید منجر به توقف فعالسازی اسنپبک و هرگونه تهدید علیه کشور شود. نکته دیگری هم که عرض کردم این بود که نیاز است با دوستان دولتی به یک تحلیل مشترک و جامع از اوضاع و وضعیت کشور و منطقه و جهان برسیم، احساس می کنم که برخی از ایشان توان داخل را دستِ کم گرفته یا در برابر دشمن منفعل شدهاند و نوعی بیشبرآوردی از توان دشمن و کمبرآوردی از توان خودی دارند بعلاوه اینکه نباید مردم را از فعالسازی اسنپبک ترساند بلکه سطح تاثیر اسنپبک را در حد خود باید دید. تا اواخر شب مجلس بودم و روی متنِ تفاهم کار کردیم. با معاون وزیر راه در مورد راههای دشتستان و با معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد تحقق وعدههای پیشین گفتگو کردم.
🔹 روز یکشنبه(۲۳ شهریور) نیز کمیسیون امنیت ملی بر روی متن تفاهم با آژانس متمرکز بود و جلسه برگزار کرد. تعدادی از نمایندگان مردم تماس میگیرند و راجع به تفاهم اخیر با آژانس دغدغه و سئوال دارند. نکته مهم در تفاهم با آژانس این است که در صورت اسنپبک یا هرگونه اقدام خصمانه این تفاهم لغو شده و بیارزش خواهد بود. با استاندار در مورد سفر وزیر راه به استان گفتگو و هماهنگی کردیم. با مدیران بنیاد مسکن در مورد اجرای طرح هادی در روستاهای کمجمعیت دشتستان گفتگو کردم، این روستاها به علت جمعیت پایین دریافتی ماهانه کمتری از مالیات بر ارزش افزوده دارند و این مسئله توسعه روستا را با مشکلاتی مواجه کرده و کند میکند، بنا شد که از سایر ظرفیتها برای کمک به ایشان بهره ببریم.
🔹 روز دوشنبه (۲۴ شهریور) خبر دادند که سفر وزیر راه به استان لغو و به زمانی دیگر موکول شده است. با مدیران سازمان شهرداریها و دهیاریها در مورد تخصیص ماشینآلات به شهرداریهای دشتستان گفتگو کردم. با معاون سازمان برنامه پیرامون تخصیص بودجه پروژه های عمرانی و با معاون وزیر آموزش و پرورش در رابطه با شکایت تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی گفتگو کردم. در تماس با معاون وزیر نفت و نیز مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مورد حقوق و مطالبات نیروهای پیمانکاری و شرکتی زیرمجموعه و ادامه فعالیت ایشان پیگیری کردم، اعلام کردند که بزودی بخش عمده مطالبات ایشان پرداخت خواهد شد و بناست که از ظرفیت آنها در پروژه های جدید استفاده شود. با معاون وزیر امور خارجه و معاون وزیر بهداشت در ارتباط با حل مشکلات ادامه تحصیل دانشجویان خارج گفتگو کردم، نیاز به همکاری هر دو دستگاه وجود دارد تا مشکل ایشان حل شود، بنا شد که هماهنگ شوند. در گفتگو با معاون وزیر کار از قطع بیدلیل یارانه خانوارهای مستضعف گلایه کردم، تایید کردند و توضیحاتی دادند و بنا شد که اقداماتی نیز انجام دهند.
🔹 اول صبح سهشنبه (۲۵ شهریور) به ستاد فرماندهی سپاه رفتم و در جمع مسئولان سیاسی سپاه در مورد تحولات اخیر کشور از جمله تفاهم با آژانس گفتگو کردم. در ادامه جلسه ای با رئیس هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس راجع به راهاندازی مجتمع پارک پتروشیمیایی دشتستان داشتم، قبلاً هم عرض کردهام که راهاندازی پارک نیازمند مصوبه هیات مدیره هلدینگ است، اعضای هیات مدیره نیز هر کدام نماینده یک دستگاه یا تشکیلات (صندوق بازنشستگی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سهام عدالت و...) هستند و هر کدام اقتضائات خود را دارند، با توجه به تغییر دولت و روی کار آمدن تیم جدید و البته ایجاد یک بدبینی نسبت به پروژههای پارکها نیاز بود که با تکتک اعضای هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس جلسه کارشناسی داشته و ضمن ارائه طرح توجیهی پروژه، ایشان را برای اخذ مصوبه نهایی همراه کنیم، این کار طی ماههای اخیر و با روی کار آمدن اعضای جدید هیات مدیره در دستور کار بنده بود و بحمدالله به نتایج خوبی رسیده است. پیش از ظهر جلسهای مفصل با مدیرکل بینالملل مجلس داشتم و ضمن بررسی تفاهم اخیر با آژانس بینالمللی انرژی اتمی، بند بند متن انگلیسی آن را تجزیه و تحلیل کردیم. ظهر به فدراسیون فوتبال رفتم و به همراه دو تن از فعالان عرصه فوتبال دشتستان و نیز رئیس هیات فوتبال استان با رئیس فدراسیون فوتبال ملاقات کردیم. موضوع اصلی احقاق حق باشگاه پرسپولیس برازجان بود که دستورهایی برای بازگشت آن به لیگ داده شد. جلسات بعدی در آموزش و پرورش و نیز در خبرگزاری فارس بود. سپس به دفتر آمدم و تا اواخر شب به نامههای رسیده پاسخ دادم.
🔹 صبح چهارشنبه (۲۶ شهریور) به وزارت اقتصاد رفتم، ابتدا جلسهای با معاون وزیر داشتم، شرایط و نیازهای دشتستان بویژه در زمینه سرمایه گذاری را توضیح دادم و درخواست کردم که کمک کنند تا طرحهای پیشران بومی فعال شود. در ادامه به همراه تعدادی از کارآفرینان بومی با مدیرعامل بانک ملی ملاقات کردیم، از وی برای حمایت از تولید و رونق آن با ارائه تسهیلات کمک خواستیم، قولهایی داده شد که باید پیگیری شود تا به نتیجه برسد. به دفتر مجلس آمدم و تا ظهر با تعدادی از مراجعهکنندگان ملاقات کردم سپس جلسهای در هیات رئیسه مجلس پیرامون تفاهم اخیر با آژانس بینالمللی انرژی اتمی داشتم که تا عصر به طول انجامید، به دفتر برگشتم و برخی کارها را پیگیری کردم، در گفتگو با معاون وزیر نیرو از وی برای سفر به دشتستان و بازدید از سد دالکی دعوت کردم.
🔹 صبح پنجشنبه (۲۷ شهریور) به فرودگاه مهرآباد رفتم و عازم بوشهر شدم. بعد از ظهر در دفتر برازجان با تعدادی از مراجعهکنندگان ملاقات کردم. شب به ملاقات خانواده معظم شهدا رفتم. با رئیس سازمان نوسازی مدارس پیرامون تکمیل مدارس دشتستان از جمله مدرسه شهید رئیسی نژاد شبانکاره گفتگو و دعوت کردم که از پروژه های نوسازی در شهرستان بازدید کنند. با مدیرعامل بانک تجارت در مورد ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و کارآفرینان، با مدیر نظارت بر عمران مناطق نفتخیز در مورد ابلاغ طرحهای اخیر نفت به استان، با معاون وزیر آموزش و پرورش درباره حل مشکل معلمان اعزام به خارج و با معاون امور اقتصادی استاندار در مورد آخرین وضعیت پروژه پارک پتروشیمیایی دشتستان گفتگو کردم.
🔹 روز جمعه (۲۸ شهریور) پس از چند ملاقات و مراسم به نمازجمعه برازجان رفتم، مردم از توافق اخیر شاکی بودند. بعد از ظهر تا آخر شب در دفتر با تعدادی از مراجعهکنندگان و نیز مدیران استان و شهرستان و اعضای شوراهای روستاهای بوالفریز و درودگاه ملاقات کردم. در جلسه با مدیران فنی و حرفه ای بر ارتباط نظاممند مراکز فنی و حرفهای با صنایع استان تاکید کردم. در جلسه با مدیران بیمارستان شهید گنجی نیازمندیهای این مرکز درمانی را بررسی کردیم و در گفتگو با معاون توسعه وزیر بهداشت درخواست کردم که در تامین تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان تعجیل و تاکید کنند، قول مساعد دادند.